למה אני?

lotus-flower-artהלו! מישהו שומע אותי? מישהו יכול לומר לי מה אני עושה פה? זאת אומרת, בשביל מה כל החיים האלה? של מי המשחק הזה? מה קורה פה?

האם באמת נולדתי כדי למות? האם אלה רק המשוררים שחיים לנצח בשירים שלהם? או שבאמת יש מישהו שחי לנצח?

סליחה על כל השאלות האלה, אבל בעקבות האסונות העולמיים שמתרחשים כל הזמן, התחלתי לתהות לגבי החיים ולחשוב כמה מעט זמן נותר לי להבין את כל זאת.

כחבר ביקום הזה, אני מרגיש שיש לי את הזכות לדעת מה קורה פה. אני מייצר מספיק כימיקלים (פחמן דו חמצני, חומצת שתן וכו') כדי להחשיב את עצמי כתורם לקיומו. אז בשביל מה כל זה? מי יצר את הכול ואיך אני משתלב בזה? האם באמת כל מה שאני זה שק של כימיקלים? מה לגבי רגשות? מה לגבי אהבה? מי יצר את כל הכימיקלים? האם כימיקלים יכולים להתאהב?

הדבר הכי מבלבל הוא שכל אחד שאני מפנה אליו את השאלות האלה עונה לי תשובה אחרת. יש אפילו אנשים שחושבים שאני משוגע רק משום שאני מעז לשאול את השאלות האלה. מה זה משנה? הם אומרים. בכל אופן, זה משנה לי, מסיבה כלשהי. אני רוצה להגיע ללב העניין, המטרה האמתית של החיים.

החלטתי לראות מה יש לקדמונים לומר על החיים. הם בטח ידעו משהו, היום נראה שכולם מנחשים. אני רוצה למצוא את הכתבים העתיקים ביותר בעולם לראות אם שם יש את התשובות.

בדקתי עם הספרנית והיא אמרה שהספרות העתיקה בעולם היא הוֵדוֹת. הם נכתבו בסנסקריט, והיו לה כמה תרגומים לאנגלית. היא שכחה להגיד לי שהוֵדוֹת הן בנות מאות כרכים. לא ידעתי מאיפה להתחיל.

שאלתי אותה אם יש תקציר של הוֵדוֹת, והיא אמרה שיש ספר שנקרא "תמצית הוֵדוֹת" ספר זה הוא בן 30 כרכים, ויש בו מפתח עניינים כך שאני עשוי למצוא בו את מה שאני מחפש.

רק 30 כרכים! אם אתחיל לקרוא עכשיו אולי אספיק לסיים אותם במשך חיי. זו יכולה להיות מטרה חשובה בחיים, למרות שאני בספק שאני אקרא כל כך הרבה ספרים. עדיין, אפילו מעיון בספר אחד הצלחתי למצוא משהו שתפס את תשומת ליבי.

על הכריכה המאובקת של כרך ראשון היה ציור של כל הבריאה. לפי התמונה יש מיליוני יקומים שנוצרים במהלך נשיפה אחת של אלוהים. זה בהחלט שם את הזמן בפרספקטיבה חדשה בשבילי, שכן מדענים אומרים שהיקום קיים טריליוני שנים. עכשיו יש לי שאלה אחרת- בן כמה אלוהים?

התחלתי להסתכל בתקצירים שבתחילת כל כרך. היו שם כמה נושאים מעניינים כמו:

  • סיבת החומר והעולם החומרי.
  • החובה הראשונית.
  • ההישג הקבוע.
  • סיבת הסבל
  • המקור הראשוני לבריאה.

בהקדמה היה רמז למה שחיפשתי:

"ישות חיה בלתי מושלמת אינה יודעת אפילו מה קורה בתוך גופה האישי שלה. היא אוכלת מזון, אך לא יודעת איך מזון זה הופך לאנרגיה או איך הוא מקיים את גופה. כשישות חיה היא מושלמת, היא מודעת לכל המתרחש, ומכיוון שהאישיות העליונה היא מושלמת, זה טבעי שהיא מודעת לכל המתרחש לפרטי פרטים."

עושה רושם שאם אמצא מי הוא האישיות העליונה, אוכל לדעת ממנו את כל התשובות. נראה שבכרך הראשון יש הרבה מידע עליו, איפה הוא חי, איך להגיע לשם, איך לזהות אותו, למה הוא יצר את כל היקום הזה שיוצא מנשיפתו, למה אני ביקום זה, ומה יקרה כשהקיום ייגמר. הבנתי, שמתוך שלושים הכרכים האלה אוכל ללמוד המון, אבל אני לעולם לא אהיה מסוגל לקרוא כל כך הרבה, אז חזרתי לספרנית.

"סליחה, "תמצית הוודוֹת" (שְׂרימַד בְּהָגַוַתַם) מעט מעבר למה שאני מסוגל לקלוט. יש לך אולי משהו בכרך אחד?"

"אה, אתה מחפש את ה-א' ב' של הוודוֹת. זו הבהגווד גיטה, שירת האל, זה רק כרך אחד.

איזו הקלה! מצאתי את הספר, אהבתי את כל התמונות. עדיין היו חלקים רבים בסנסקריט, אבל היה לי יותר קל להתמקד בספר אחד. עדיין לא הייתי בטוח שאני מבין הכול עם כל הסנסקריט. נראה שהתשובות לשאלותיי היו בספר אבל עדיין היו לי הרבה שאלות לגבי הכתוב שם. תהיתי אם יש מי שיעזור לי.

שם המחבר הוא "שְׂרי שְׂרימַד א.צ'. בְּהַקְתִיוֵדָנְתַה סְוָאמִי פרבהופאדה". מבדיקה מהירה באינטרנט ראיתי שהוא נפטר ב 1977, הוא כתב מעל ל 80 ספרים בחייו ובנוסף היו לו המון תלמידים עם מרכזי לימוד בכל רחבי העולם. תהיתי אם גם כאן יש מרכז כזה. מעיון נוסף בספר מצאתי כתובת אינטרנט של אתר ישראלי שדרכו הוזמנתי לשיעורים בנושא.

כשהגעתי פעם ראשונה לשיעור, מצאתי שם להפתעתי הרבה אנשים ששאלו שאלות דומות לשלי. והכי טוב, נראה שהם מצאו את התשובות! כששאלתי שאלה כמו "מה מטרת החיים?" הם נתנו לי תשובה ישירה. למעשה, הם ידעו את התשובה לכל שאלה ששאלתי!

מה מטרת החיים?
מטרת החיים היא להגיש שירות אוהב לאל.

מי הוא האל העליון?
האל העליון הוא האישיות המקורית שברא הכול.

מדוע הוא יצר אותי?
הוא יצר אותך כדי ליהנות מיחסים אוהבים אתך.

מדוע אני לא יכול לראות אותו?
אתה יכול. יש לו שלושה היבטים. האחד היא היבטו האישי המקורי. השני הוא היבטו המקומי שבליבך, המנחה אותך (את התודעה שלך), והשלישי הוא היבטו השורה בכל, שנמצא בכל אטום שבבריאה.

מדוע אני קיים?
אתה קיים כדי ליהנות מיחסים אוהבים עם האל.

מהם יחסי האוהבים עם האל?
זה תלוי בתשוקה שלך. בעקרון יש חמישה סוגים של יחסים שיכולים להיות לך אתו:

  • יראת כבוד
  • יחסי שירות
  • יחסי ידידות
  • יחסי הורות
  • יחסי נאהבים

איזה סוג של יחסים יש לי עם האל?
אתה תגלה את זה ככל שתפתח יחסים אתו. לכל ישות חיים יש סוג מסוים נצחי של יחסי שירות אליו.

איך אני יכול לפתח את היחסים האלו?
יש תשע דרכים לפתח את יחסיך האוהבים:

  1. לשמוע עליו.
  2. לספר לאחרים מה ששמעת עליו.
  3. לזכור את מה ששמעת עליו.
  4. להגיש לו שירות מסור.
  5. לסגוד לו.
  6. לשאת לו תפילות.
  7. להיות משרתו.
  8. להפוך לידידו.
  9. להתמסר אליו כליל.

מי יכול ללמד אותי איך לעשות את דברים אלו?
ההוראות האלו נמצאות בבְּ­הַגַוַד גיטה ובשְׂרימַד בְּהָגַוַתַם. אנו למדנו את זה מספרים אלו ועכשיו אנו מלמדים אחרים איך לאהוב את אלוהים.

למה יש כל כך הרבה דתות?
יש רק דת אמיתית אחת, והיא אהבת אלוהים. בתרבויות שונות לומדים זאת בשפות שונות לפי מידת הבנתם של האנשים.

כמה אלים ישנם?
האל העליון הוא אחד. יש לו אינספור צורות.

האם הריבון הוא טוב?
כן, הוא המקור לכל. טוב ורע הם יחסיים. ביחס לאלוהים, הכול הוא טוב. בחסרונו הכול רע.

למה דברים רעים קורים לאנשים טובים?
לכל פעולה יש תגובה. אנו עשויים לא לדעת מה הייתה הפעולה, אבל התגובה תגיע בכל מקרה. למשל, כשילד נוגע במשהו חם, הוא נכווה, בין אם הוא מבין למה ובין אם לא. בדומה לכך, לעיתים, ללא תשומת לב, אנו עושים דברים, שיגרמו לתגובה שלילית לכאורה, אפילו שאנו מנסים להיות טובים.

איך אני יכול להימנע מתגובות שליליות?
ככל שאתה משתדל לעקוב בנאמנות אחר הוראותיו של האל, תקבל פחות תגובות שליליות בחיים. התגובות נועדו להעביר אותנו שיעור, כך שנבין טוב יותר את הוראותיו ונוכל לעקוב אחריהן בקלות רבה יותר. החוקים הם קשוחים, והתגובות הן אוטומאטיות. חוקי האל הם לא כמו חוקים שהאדם פיתח. אתה לא יכול לברוח מחוקיו של אלוהים, או מתגובותיהם. הוא רואה הכול משום שהוא נמצא בלבך וצופה בכל מעשיך. הוא מנסה לתת לך עצה טובה. כשאתה לא פועל לפי עצתו, יש תגובה.

איך אני יכול לשמוע את מה שהוא אומר לי?
זה דורש תרגול. אתה תמיד יכול לבדוק עם הכתבים כדי לברר אם מה שאתה עושה זה נכון או לא. הכתבים הם כמו הוראות הפעלה לחיים אילו, שנכתבו על ידי היצרן. אתה צריך תרגום טוב ומורים טובים, שיעזרו לך להבין את מה שאתה קורה.

מדוע דתות שונות זו מזו ונלחמות זו בזו?
הוראותיו של האל הן זהות עבור כלל האנושות, אבל חלק מהאנשים מעוותים את דבריו לצורך טובתם האישית. אלוהים רוצה שכולם יעסקו בשירות אוהב אליו, וכך יחיו בשלום והרמוניה אחד עם השני.

האם אני יכול להשיג שלמות בתרגול כל אחת מהדתות?
כן, אם אתה עוקב אחר דבריו האמיתיים של אלוהים שבאותה דת. כשאתה משתדל בכנות לפתח יחסים אוהבים אתו, אתה יכול להגיע לשלמות.

**********

וכך החיפוש שלי סופק באופן מסוים. עדיין יש לי שאלות רבות, ועכשיו אני מקבל תשובות הגיוניות. אני משתדל להשתתף לשיעורי בְּ­הַגַוַד גיטה כל ערב וכשאני יכול אני הולך לשיעורי שְׂרימַד בְּהָגַוַתַם בבוקר. אני פוגש אנשים מעניינים שלמדו את ספרים אילו במשך שנים. הם נראים מאד כנים ברצון לאהוב את אלוהים ולעזור לאחרים. בהדרגה אני לומד מה זה אומר לאהוב את אלוהים, ומתחיל להבין את יחסי הנצחיים אתו.

הכול הולך כשורה, אבל לומר את האמת, הדבר שאני הכי אוהב בפילוסופיה זה את האוכל! הם מכינים את האוכל הנפלא הזה שנקרא פְּרַסָאדַם. הכול צמחוני, וקשה לי לתפוס כיצד הם עושים כל כך הרבה דברים טעימים עם חלב, פירות, ירקות ודגנים. הם אומרים שהסיבה לכך שהכול כה טעים היא, שהם מגישים את המזון תחילה לאלוהים. אני לא יכול להתווכח, כי הכול בטעם אלוהי!

בסופו של דבר, כל שאני יכול לומר זה שאם אתה מחפש תשובות על החיים נסה לקרוא את הבְּ­הַגַוַד גיטה. יש שם את הידע של כל וֵדוֹת, מתומצת בספר אחד. זה לא ספר רגיל, זה שירת האל, ומאחר שהאל יצר הכול, הוא יודע על מה הוא מדבר!



מאמרים נוספים מאת יוגה של אהבה

כתיבת תגובה

Bookmark and Share
וידאו
מהי מטרת החיים?
שיחה על הצורך הבסיסי של כל בני האדם - לאהוב ולהיות אהוב
עולם מעבר לשמים
קליפ תמונות מוורינדאוון - הודו, המלווה בשירו של מייקל קסידי
פרות שמחות
ארגון "הגנה על פרות" בהודו דואג לפרות ושוורים פצועים בדרך מיוחדת במינה
הרשמה לניוזלטר