פורום – שאלות ותשובות

נושא חדש

  • נושא
    תגובות
    תגובה אחרונה
  • חלב

    יעל‏  |  ‏

    מבקשת המלצה על מחלבה שמטפלת בעדר/צאן באהבה וכן עושה כמה שפחות שימוש בטכנולוגיה אגרסיבית (כמו, פיסטור מוגזם או הפרדת החלבון מהמים) על מנת שבצריכת המוצרים ניתן יהיה להגיע להלך רוח סאטווי ככל האפשר. באהבה ובתודה מראש💗

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      שלום יעל, לצערי אני לא מכיר בארץ מחלבה שמטפלת באופן ראוי שכזה בעדר/צאן. כפי שלבטח ראית בסרטי הוידאו באתר, בורידנדאונה שבהודו ניתן למצוא מקום שכזה. מכל מקום, הבהגוד גיתא מלמד בחכמה רבה כיצד ליצור הלך רוח סאטווי בתוכנו, למרות ועל אף העולם הלא סאטווי שבו אנו חיים.

  • שאלה

    ימית‏  |  ‏

    נעים מאוד אשמח לדעת האם יש מדריכים באזור דרום רמת הגולן בכדיי להרשם וללמוד את שיטת היוגה

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      בדרום רמת הגולן מתקיימים שיעורי בהגוד גיתא סדירים. לפרטים: גוּנאוַתַר 050-8922411

  • ערב קירטן

    שגיא‏  |  ‏

    שלום
    האם אתם עושים ערבי קירטן? אם כן מתי ואיפה?

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      לגבי ערבי קירטן, אנא צלצל אליי לפרטים. גד 050-8922511

  • עונג

    נירית‏  |  ‏

    אני מעוניינת ליצור קשר. אם אפשר להגיע למדיטציה הרצאות ומסיבות.

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      לגבי מדיטציה, הרצאות ומסיבות, נא ליצור קשר עם גונאותר 050-8922511

  • פטריות

    אלמונית‏  |  ‏

    הרא קרישנה,
    רציתי לדעת מדוע הדבקים של קרישנה לא אוכלים פטריות.
    בתודה מראש על התשובה

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      בפרק 17 של הגיתא, פסוקים שבע עד עשר, מוסבר שהמזון שאנו אוכלים נחלק לפי שלוש מידות הטבע (טובות, להיטות ובערות). פטריות נמצאות בקטגוריה של מידת הבערות. זאת משום שהחלבון שלהם כבד וקשה לעיכול, ממש כמו חלבון של ביצים, בשר או אפילו פול (קיטניה!). לפי הגיתא, מזון כזה מעכיר את התודעה, ומקשה על תרגול היוגה. יוגי מעדיף לאכול מזון במידת הטובות. בנוסף, רבים מחשיבים פטריות למזון לא צמחי שאינו ראוי להעלות אותו כמנחה לאל.

  • מחפש מורה

    תלמיד‏  |  ‏

    שלום,

    אני מחפש מורה רוחני המתעסק ברברסינג, ביו אנרגיה, צ'אקרות וטנטרה.
    העולם מלא בשרלטנים, אשמח למעט הכוונה של אור באפלה.

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      כדי לא לפגוש בשרלטנים (או לא להיות מושפע מהם), יש להשתחרר מהצביעות והשקר שבלב, ולהוכיח לאלוהים שאתה באמת כנה בחיפושיך אחר האמת. הוא זה שמכוון את השרלטנים לשרלטנים, ואת האמיתיים לאמיתיים.

  • העולם הרוחני

    מאיה‏  |  ‏

    שלום רב,רשמתם לתגובה הקודמת שלי כי על מנת להתקדם בחיים הרוחנים, יש להתרועע קודם עם כל אלה שמתרגלים בהקטי יוגה ברמה יום יומית. לצערי אני אמא לילד קטן, בבוקר אני עובדת ובערב אני כל הזמן איתו, בעלי עובד כל השבוע עד השעות המאוחרות. אין לצערי עזרה מאימהות כי הן מתגוררות בערים אחרים . אין לי אפשרות אפילו פעם בשבוע לפנות ערב אחד על מנת להיפגש עם אנשים שמתרגלים בהקטי יוגה ברמה יום יומית. הדרך היחידה שלי היא דרך הרצאות, חזרה על מהא מנטרה, קריאת ספרי קודש כגון בהאגוט גיטה ושרימד בהאגוטם. מאז שאני מתרגלת כל האמור לעיל, הבנתי יותר לעומק מה זה להיות אישה, מה תפקיד של אישה, מה התחייבויות וזכויות שלה. שאלה שלי, האם זה מספיק כרגע על מנת להמשיך להתקדם הלאה ואם באמת זה אפשרי בסוף חיי לעזוב את העולם ולעבור לעולם הרוחני?
    תודה מראש.

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      שלום מאיה.
      תמשיכי לקרוא את ספרי הקודש ולחזור על המנטרה הרא קרישנה, וחייך יהפכו להצלחה. הפכי את האימהות שלך לשירות לאלוהים, וכך זו תהפוך להצלחה. אם תתפללי לאלוהים היושב בליבך, הוא יסדר שתוכלי להתרועע עם מתרגלים נוספים וכך להאיץ את התקדמותך.
      מי שמתרגל יפה את דרך הבהקטי, ממילא יזכור את קרישנה יותר ויותר. ומי שזוכר אותו כך ברגע המוות, לא ישוב וייוולד יותר בעולם החומרי, אלא ישוב לעולם הרוחני להתרועע איתו ישירות. בהצלחה.

  • היי שוב

    אאא‏  |  ‏

    אני מתעניין במיתולגיה הינדואיסטית ולכן אני שואל
    מיהו הברהמן?נאמר לי שזוהו האל הראשי והשילוש שלו הוא וישנו ברהמה ושיווה.איפה קרישנה נכנס לכול הסיפור הזה ?האם בעצם וישנו הוא חלק מהתגלמות של האל האינסופי ברהמן וקרישנה הוא ההתגלות האנושית של וישנו ?
    תודה לכם על התשובה

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      לפי הספרות הוֵדית, לאלוהים האחד שלושה היבטים: בְּהַגַוָאן, פַּרַמָאתְמָא ובְּרַהְמַן. בְּהַגַוָאן (שפירושו המקור לכל הקיים) הוא אלוהים הפרסונאלי, בעל דמות ואישיות, פַּרַמָאתְמָא זה הייצוג האלוהי בלב כל יצור נברא, ובְּרַהְמַן זה האור, או ההילה שאופפת את גופו. הילה זו היא אותה אנרגיה שלו, שטרנספורמציה שלה מהווה את העולם הרוחני והחומרי.
      בְּהַגַוָאן שרוי בעולם הרוחני כקְרישְׁנַה או נָארָאיַנַה (היבט אחר של בְּהַגַוָאן). אך ברצותו לברוא את העולם החומרי, הוא מופיע באופנים שונים. השילוש של בְּרַהְמָא, וישְׁנּוּ ושׂיוַה הם גילוי שלו לצורך בריאה, קיום והרס העולם החומרי.
      רבים מההודים שלא מכירים את הכתבים שלהם מאמינים שהאלים השונים נבעו מהבְּרַהְמַן, מהאל המופשט, אך הספרות הוֵדית קובעת שבְּרַהְמַן הוא אך אספקט של המכלול האלוהי, ממש כמו שקרני השמש הם חלק מהמכלול של השמש, כאשר ביחסים ביניהם קרני השמש נובעות מהשמש. האנרגיה האלוהית, הבְּרַהְמַן, תחת הנחייתו של בְּהַגַוָאן, בוראת את האלים המשניים השונים לצורך ניהול היקום.
      הנושא הזה יכול להפוך לברור רק אחרי קריאה זהירה ומעמיקה בספר שְׂרִימַד בְּהָאגַוַתַם. תרשה לי לעודד אותך לקרוא את כל סדרת הספרים (רובם כבר עלו לאתר), ואני בטוח שתמצא שם ידע שלא יסולא בפז על האלוהות.

  • היי

    אאא‏  |  ‏

    מה דעתכם על תורתו של בודהה?האם מבחינתכם יש לה מקום בתנועה של קרישנה?..יש האומרים כי בודהה היה גילגול של קרישנה?מה דעתכם?

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      בשְׂרִימַד בְּהָאגַוַתַם נאמר שבּוּדְדְהַה הוא התגלות של אלוהים, שמטרתו הייתה לשחרר את התרגול הדתי מהאלימות והריטואליות שהתלוותה אליו (כמו למשל זביחת חיות והעלאתן כקרבן לאל). להיבט זה בהחלט יש מקום בתנועה לתודעת קְרישְׁנַה.

      היום בודדהיזם נתפס כאמצעי להשתחררות מסבל. תודעת קְרישְׁנַה גורסת שהשתחררות מלאה מסבל אפשרית כאשר אדם לומד לשרת באהבה את אלוהים. תודעת קְרישְׁנַה גורסת שרק ע"י התנסות באהבת אלוהים, ניתן להשתחרר לחלוטין מהסבל החומרי ולחוש סיפוק מלא.
      ויפאסנה היא התרגול הבסיסי של בודהיזם כיום. תרגול מדיטטיבי זה, המבוסס על התנתקות זמנית או חלקית מהעולם, מביא לשקט פנימי מבורך. מכל מקום, לא ניתן להישאר בשקט זה לאורך זמן, משום שמטבענו אנו יצורים חברתיים שזקוקים לחברה, לאהבה. מצב של אי סבל כשלעצמו, שמבוסס על התנתקות מהחולף, לא יכול לספק את הנשמה שזקוקה למעורבות חברתית. כאשר נחזור למערכות היחסים הרגילות שלנו, כל השלווה שזכינו לה בויפאסנה תיעלם בהדרגה. אולם מי שיודע ליצור יחסים חברתיים המבוססים על מודעות ושירות אוהב לקְרישְׁנַה, יכול להפוך את היחסים הארציים שלו ליחסים רוחניים המהווים מקור לצמיחה רוחנית שבעטיים יחוש סיפוק מלא, אפילו אם ימשיך ויהיה מעורב בעולם החולף הזה, הרווי בסבל.
      עם הידע שניתן בבְּהַגַוַד גִיתָא כפי שהיא, ניתן להפוך את תרגול הויפאסנה לא רק להינתקות מהחולף, אלא גם לתרגול שעוזר להתחבר לקְרישְׁנַה. באופן זה התרגול הזה יכול להיות לעזר בשלב זה או אחר של תרגול דרך הבְּהַקְטי, הדרך לפיתוח אהבה לקְרישְׁנַה.

  • אלים אחרים

    רון‏  |  ‏

    לצד קרישנה כידוע בספרות ההודית מוזכרים עוד אלפי אלים אחרים שהם מין חצי אלים..האם אתם מתרגלים בעבודה גם איתם ?ובלימוד אהבה והתמסרות גם להם ?

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      בתודעת קְרישְׁנַה, או בְּהַקְטי יוגה, אנחנו סוגדים אך ורק לאלוהים, קְרישְׁנַה. קְרישְׁנַה הוא סיבת הסיבות, המקור לכל שלו אין מקור. האלים למחצה (או חצאי האלים), להם סוגדים בהודו, מוכרים בתרבות שלנו כצבא השמים, כמלאכים, שליחי אלוהים ועושי דברו.
      הבְּהַגַוַד-גִיתָא מורה לשרת ולעבוד אך ורק את אלוהים – מתוך מניע של אהבה טהורה, ללא ציפייה לגמול חומרי. אנחנו, בתנועה לתודעת קְרישְׁנַה, לא סוגדים לחצאי אלים, או כפי שאנו מכנים אותם בספרינו – אלים למחצה. יש מאמינים (בהודו…) שסוגדים לאלים למחצה מתוך מניע חומרי, משום שהם מאמינים שאלו יגנו עליהם ויספקו להם את צרכי החיים. הגִיתָא אכן מורה שהאלים למחצה מספקים את צרכי החיים, אך אלו עושים זאת תחת הכוונתו של אלוהים, ובלעדיו אין להם שום יכולת לגמול לסוגדים להם. הגִיתָא מלמדת שסגידה לאלים למחצה היא שגויה (או שזו סגידה בדרך עקיפה לאלוהים), ומי שסוגד להם משולל הבנה רוחנית. מי שיודע שקְרישְׁנַה, אלוהים, הוא המקור לכל והסיבה העליונה, עובד ומשרת אך ורק אותו, ובו בזמן חולק כבוד לאלים למחצה כמשרתיו ונציגיו.

  • חולה ב נרקיסיזם

    בבעיה‏  |  ‏

    היי.. ארצה לומר שזו תגובה רצינית… גיליתי לאחרונה אחרי הרבה התחכדיות שאני פשוט אדם בלי אגשות אני לא מסוגל להרגיש אהבה חיבה סמפטיה לאחרים אין לי רגשות אלא כלפי עצמי אני כמו רובט אם מחר 90 אחוז מהעולם יושמד אני לא יצליח להזיל אפילו דמעה תאמינו לי שהיתי רוצה להיות כמו כולם לדעת לאהוב לדעת לחבב להרגיש את זה אבל כנראה משהו נדפק אצלי ונהייתי אדם בלי רגשות כמו מכונה האםאפשר לעשות משהו כדאי לשנות את זה? יש לזה תשובה בכתובים?

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      שלום לחבר האלמוני. אדם חש עצמו ללא רגשות עקב חרדות, עקב מאוימות מהעולם. עם שהחרדות נעלמות, הרגשות, הטמונים בליבנו, צצים. דרך הבהקטי מלמדת שבאמצעות פיתוח המודעות שלנו לנוכחותו של אלוהים בחיינו, ופיתוח אהבה אליו, ניתן בהדרגה להתגבר על כל הפחדים. זאת משום שמי שמודע באמת לאלוהים, חש מוגן ואהוב לחלוטין. התרגול הבסיסי ביותר של חיים רוחניים זה חזרה על שמות האל. אלוהים ושמו הם אחד, ובחזרך על מי משמותיו, אתה בא אתו במגע, וממגע זה החיים משתנים. כדי לתרגל ול"הניע" את החיים הרוחניים קדימה, חשוב להתרועע עם מתרגלים רציניים.

  • מחפש דרך רוחנית

    מחפש דרך רוחנית‏  |  ‏

    איך תנועת הרי קרישנה צריכה להשפיע עלינו בחיי היום יום ?מה "המצוות" בתנועה?
    מה אני אמור לעשות כשאני קם בבוקר כשאני חוזר מבית הספר ולפני שאני הולך לישון ?

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      שלושה שלבים להגעה לשלמות:
      1. לימוד המציאות – אנחנו, אלוהים והעולם, ומה היחסים בין כולם.
      2. פעולה נכונה על בסיס ידע המציאות.
      3. פעולה הנעשית מתוך ידע נכון ותודעה נכונה מביאה לשלמות – אהבת אלוהים.
      אלו שלבי ההתקדמות להגשמה עצמית.

      כדי לדעת מה עליך לעשות בבוקר ובערב, עליך לדעת קודם כל את המציאות האמיתית. אפשר ללמוד ידע בסיסי זה בספר "בְּהַגַוַד-גִיתָא כפי שהיא". ממש כמו גיבור הבְּהַגַוַד-גִיתָא, אַרְג'וּנַה. רק ברגע שהבין שהוא לא הגוף הזה, שהוא נשמה רוחנית נצחית, ושזהותו הרוחנית היא שירות אוהב לאלוהים, הוא יכל לפתור את כל מצוקותיו, לפעול נכון בעולם, ולהגיע לשלמות הרוחנית.
      אנחנו לא פועלים לפי מצוות, אלא על-פי עקרונות שמקדמים אותנו למטרה, ובו זמנית מנסים להימנע מתודעה שלילית ומאותן עשיות שמעכבות את התקדמותנו. למשל, תרגול אהבה לאלוהים ולכל ברואיו מקדמת אותנו לעברו, אך תאווה, משמע שימוש בעולם לצרכינו האנוכיים, מעכבת את התקדמותנו לעבר יחסים עם אלוהים. כדי לפעול באופן מעשי, על פי ידע זה, כך שנחוש שלמים ומאושרים יותר ויותר בחיינו, עלינו לפנות למדריך רוחני ואם הוא ייווכח ברצינות שלנו, הוא ינחה אותנו בדרכנו וילמד אותנו את כל הצדדים המעשיים של חיים רוחניים.

  • מחפש דרך רוחנית

    מחפש דרך רוחנית‏  |  ‏

    היי..
    אני כבר מזה המוןן זמן מחפש דרך רוחנית ..תחילה באופן טבעי התענינתי בשלושת הדתות הגדולות בעולם חקרתי הרבה על הנצרות הרבה על האסלאם ניסיתי לתרגל כול אחת מהן וגם חקרתי על היהדות וניסיתי לתרגל אותה ..אף אחת משלושת הדתות הגדולות האלו לא סיפקה לי תשובות …עכשו אני קרוב להשקפה דאיסטית כלומר לאל שיצר את היקום ולא שלח נביאים ולא שלח לנו איזשהם חוקים מיוחדים ושהחוקים שהחובה שלנו לקיים אותם אלו החוקים שטמונים בתוכנו כלומר לאהוב את האחר לעזור להיות אדם טוב לשאוף למוסר יותר גבוה אבל גם הגישה הזאות לא הכי מספקת ..נתקלתי באתר הזה ודווקא יש בו דברים מענינים ..אתם אומרים שע"פ האמונה שלכם יש אל אחד עליון בעולם ששמו קרישנה יחד עם אלים נוספים והם בצורת אדם ..קל לי להתחבר לאמונה הזאות ..אבל איך אפשר לדעת שהסיפורים והאמונה הזאות נכונים יותר מכול סיפור או אגדה אחרת כמו התנ"ך או הקוראן …ששוללים אלים בצורת אדם ..אני לא בא לפה להתנגח ..אלא להפך לקבל תשובות כי אני כבר המון זמן מחפש דרך רוחנית ולא מצאתי אותה עדיין ..מה לתנועה הזאות יש להציע לי ?מה פירוש הדבר משמעות החיים היא אהבת האלוהים ?אני גם מאמין ככה ..אבל באיזה דרך לאהוב אותו ?להתפלל ?לעשות מדיטציה ?ושוב..איך נדע שקרישנה באמת קיים ושהוא האל העליון ששולט בעולם וזה לא סתם אגדה שהתפתחה סביב איש ששמו קרישנה .שוב מצטער אם זה נשמע תוקפני אני פשוט רוצה לשמוע מה יש לכם להגיד

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      מחפש דרך יקר,
      אכן, חיי אדם נועדו למצוא את הלמה והאיך של החיים.
      לפני אלפי שנים חי מלך חכם, שנשאל מה הדרך לאמת? הוא אמר: "באמצעות טענות הגיוניות לא ניתן להגיע למסקנה חד משמעית. לא ניתן להבין את האמת אך באמצעות לימוד הכתבים השונים [כי כל אחד מפרש אותם על פי דרכו], גם כל הוגה דעות גדול מחזיק בדעות הנבדלות מקודמיו. אז איפה האמת האחת? האמת חבויה בליבם של אלו שהקדישו חייהם לשירות ואהבת אלוהים. לכן, כפי שמאשרים הכתבים, על מחפש האמת לצעוד בעקבותיהם." (מַהָאבְּהָארַתַה, וַנַה-פָּארְוַה, 313.117)
      מורה גדול הורה לא לנסות לראות את האמת, אלא לפעול באופן שהאמת תרצה לראות אותך.
      אלו עצותיי בגרוש.
      אם יש לך שאלות ממוקדות, אשמח לדון אתך עליהן. מעבר לזה, אתה מוזמן למפגשים שלנו, בם אנחנו דנים בשאלות החיים ומנסים לחיות בהתאם.

  • אכילת בשר

    מאיה‏  |  ‏

    שלום רב,
    אני נפגשתי לראשונה עם קרישנה לפני כמעט שנתיים, מאז כל יום אני משתדלת לעשות סיבוב אחד של 108 פעמים על חזרות של מהא מנטרה. בנוסף אני נשואה עם ילד, משתדלת לקום בזמן ולעלות לישון בזמן, קוראת פעם ביום פרק של הבהאגווד גיטה, וגם פרק של השרימד בהאגוותם, אך לא מצליחה להפוך להיות צמחונית, גם בשל העובדה כי בבית עדיין אוכלים בשר, בנוסף גם כשבסופי שבוע אנחנו נוסעים להורים, גם שם כל האוכל הינו בשרי, ואני לא מצליחה להפוך להיות צמחונית ולא לאכול בשר, דגים וביצים.
    אבקש אם קיימת איזשהי דרך לעזור להפוך להיות צמחונית, בנוסף משתדלת במהלך השבוע להוריד ארוחות בשריות.
    תודה

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      מאיה שלום.
      את מוטרדת מאי-יכולתך לחדול מלאכול בשר, אז אולי יש לי בשורות טובות עבורך: צמחונות היא לא עקרון ראשוני בתרגול הרוחני; הצמחונות היא אך סימפטום של התפתחות רוחנית, בעטיה רואים את הנשמה שבכל חי, וכך לא מסוגלים לאכול יותר את החיות, ממש כפי שאדם שפוי לא יכול לאכול בשר אדם.
      כדי להתקדם בחיים רוחניים, יש להתרועע קודם כל עם אלו שמתרגלים את דרך הבְּהַקְטי. בחברתם חזרה על המנטרה הופכת עוצמתית ומאפשרת מפגש ישיר עם אלוהים. בחברתם ניתן להבין לעומק את הבְּהַגַוַד-גִיתָא ויישומה בחיי היום יום. בחברתם מתעורר הרצון לשרת באהבה את אלוהים.
      עצה פרקטית להפחתת הארוחות הבשריות – באתר "יוגה של אהבה" יש מדור מצוין של מתכונים צמחוניים מעולים. למדי לבשל אותם לבני ביתך ולהוריך. אם את ומשפחתך תיהנו מתבשילים אלו, ממילא משקל הבשר בארוחה ילך ויעלם.

  • דהארמה

    רונית‏  |  ‏

    מה הדהארמה של האנשים?

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      דהרמה משמעה מהות, טבע או מאפיין יסודי של דבר מסוים. לדוגמא: הדהרמה של סוכר זה להיות מתוק, הדהרמה של מים זה רטיבות. הדהרמה של אש זה הפצה של אנרגיה. ומה הדהרמה של האדם (או של כל חי)? הכתבים של היוגה מלמדים שהדהרמה של האדם זה שירות. הורים משרתים את ילדיהם, החנווני משרת את לקוחותיו, וראש הממשלה מבטיח לעם שהוא ישרת את העם בצורה הטובה ביותר. האדם מורכב מגוף, נפש ונשמה. כאשר השירות מופנה לגוף או לנשמה, זו נקראת דהרמה זמנית ומותנית לחומר, אך כאשר השירות מופנה לאלוהים, כדי לספק ולשמח אותו, זה מבטא את הדהרמה הנצחית של האדם (או הנשמה, שהיא המהות האמתית, או האישיות המקורית באדם). כל עוד האדם לא ביסס את יחסי השירות שלו עם אלוהים, כל עוד שהוא לא פיתח אליו אהבה המבוססת על שירות טהור, טבע השירות של האדם מעוות, פגום. שירות כזה מתבטא באנוכיות, בניצול, וסופו סבל. תרגול דרך הבהקטי מלמדת את האדם לעשות את חובותיו הארציות במטרה לספק את אלוהים. בדרך זו הוא מיתטהר, ובהדרגה הוא שב לדהרמה הנצחית שלו, של יחסי אהבה נצחיים וטהורים לאלוהים, לקרישנה.

  • בהגווד גיטה

    רון‏  |  ‏

    שלום, אני מעוניינת לקרוא את הבהגווד גיטה, אשמח להמלצות של הספר כי שמעת שיש כמה וכמה תרגומים ופרשנויות
    תודה

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      תודה על שאלתך.
      כיוון שהבהגווד גיטה נחשבת לספר הבסיסי והחשוב ביותר שדן בתודעה וחיבורה לעליון, ממילא רבים התרגומים והפרשנויות. כל תרגום ופרשנות מיועדים לקהל מסוים שמחפש סוג מסוים של חיים רוחניים. הדרך הטובה ביותר לדעת את טיב התרגום והפרשנות זה לבחון את השינוי התודעתי שעוברים אלו שחיים על פי הגיטה. המלצתי לך לבוא לשיעורי בהגווד גיטה שאנחנו מעבירים במקומות שונים בארץ, ולהיווכח האם הבהגווד-גיתא כפי שהיא מתאימה לציפיותיך הרוחניים.
      לפרטים נוספים אודות שיעורים על הבהגווד גיטה ניתן לפנות לגד – 050-8922511

  • עבודה מוסרית

    אייל ילי משעלי‏  |  ‏

    לאחרונה נתקלתי בבעיה מוסרית,שניסיתי למצוא לה תשובה בכתבי הקודש ההודיים,בינהם הבהווד גיטה,אך מכוון שאני לא בטוח שהבנתי נכון ולעומק את הפילוסופיה של הספר,אני דיי מתוסכל בדרך בה אני צריך לבחור והחלטתי לשתף אחרים שחוכמתם במדעי האלוקות גדולה משלי.
    הרקע : אני עובד בבית – דפוס,בתפקיד של פועל יצור,כאשר רוב עבודתי היא להפריד את ההדפסות מנייר הקרטון של ההדפסה.
    הבעיה : לאחרונה ראיתי שכול ההדפסות שאני מפריד מהנייר מגיעות לפח,במקום להשלח למזמין ההדפס.
    הקונפליקט : אמרתי לעצמי אם התוצרת שלי נזרקת לפח,מה התועלת שאני מביא בעבודתי ? הרי אני מביא יותר נזק מתועלת.וגם מקבל משכורת על זה.מבחינה מצפונית ומוסרית אני צריך לקחת את רגליי וללכת הביתה.
    אבל מאחר ואינני עובד בשביל הכסף,ומקדיש את עבודתי לרצון האל,בלי הנאה מהעבודה,וללא גדלות עצמית חכחתי בדעתי שאני צריך לעבוד באופן בלתי-צמוד לתוצאה,כלומר לעשות את עבודתי על הצד הטוב ביותר כרצון האל,ומה שקורה עם התוצרת זה כבר לא בעייה שלי ולכן אינני צריך ליחס לה חשיבות או לתת לה להוריד לי את המוטיבציה לעבודה,או להחליט לעזוב.אני מתלבט,ולא יודע מה להחליט.

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      החובה שלך זה להתפרנס ולהקדיש חייך לאלוהים.

  • תרגילים

    lea‏  |  ‏

    הי אתמול גיליתי את האתר! וואו וואו וואו וואו אני רוצה שתתנו לי עצות על דרכים לטיפול שיהיה אפשר לעשות את זה עצמי, דרכים להירגע דרכים להאמין ודרכים להיות שמחים

    תודה רבה

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      ראשית חכמה זה לבוא למפגשים שלנו. מזה כל הטוב יתפתח. צרי קשר אישי איתנו לבירור המפגשים.

  • ערב של שמחה ושל אהבה

    טל רשף‏  |  ‏

    תודה…
    תודה לאנשים הטובים שבזכותם הגעתי אמש לחגיגת יום ההולדת של קרישנה, תודה לאנשים שהיו שם ונתנו מעצמם, מהשמחה והאהבה שבהם, שנתנו השראה
    תודה למנגנים, לשרים, לדוברים, לרוקדים, למבשלים, לילדים למבוגרים
    תודה לקרישנה שבברכתו נהיה הכל
    תודה לחיים היפים הללו

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      תודה לכל האנשים הטובים שהשתתפו בשירה בהתלהבות בערב היפה.

  • Shine Award

    Shantasya‏  |  ‏

    http://www.youtube.com/watch?v=9UKE-Odnvns

    Haribol, sending a youtube link to my version of food for life in our area
    (שַנְתַסְיַה התחילה לתרגל בהקתי יוגה בישראל, וכיום, באזור מגוריה באנגליה, היא מנהלת מפעל קהילתי לאיסוף, בישול וחלוקת מזון לנזקקים.)

  • שרות

    ציפי חוה‏  |  ‏

    האם הרצון להעניק שרות כדרך להטהרות ושחרור אינה סותרת, בהגדרה, את התפיסה שיש לפעול מבלי לצפות לפירות על מעשים?

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      אכן, כל פעולה שמטרתה שחרור מבוססת על ציפייה לפירות המעשה (הפרי הוא שחרור מסבל). רק פעולה שמבוססת על יחסים על העליון, שמטרתה לספק ולענג אותו, יכולה, עקרונית, להיות משוחררת לחלוטין מציפייה לפירות המעשה. מכל מקום, פעולה שמטרתה שחרור יתרונה בזה שהיא מובילה למטרה של השחרור מפירות המעשה. זאת משום שהיא מצמצת את הזיקה לחומר ומפנה מקום ליחסים עם העליון. הבהגוד גיתא מנחה אותנו ראשית לבצע את פעולותינו האנוכיות באופן דהרמי, משמע כחובה רוחנית. זאת כדי לשחרר אותנו מפעולות המבוססות על דחפים. אח"כ, לפעול כדי להשתחרר מהגדרות חומריות, ובסוף, לפעול מתוך טבענו הרוחני, הטהור, כדי לשרת באהבה את העליון. במילים אחרות, יש תהליך להשתחרר מקרמה, מפעולה הנעשית למען פירות המעשה. לא ניתן להשתחרר מפירות המעשה אך באמצעות הרצון, או דרך אי-עשייה. רק הטעם הגבוה של שירות אוהב לקרישנה מאפשר לנו לפעול ללא מניע אנוכי.

  • חלב

    שלומית‏  |  ‏

    שלום יקירים!
    מאחר ואני נוטה להסכים שחלב ומוצריו כן טובים ובריאים ומצד שני מזועזעת מהיחס אל הפרות בהרבה מאד מקומות, מבקשת לשאול האם אתם מכירים מקרוב מקומות בהם מתיחסים יפה אל הבקר ו/או הצאן וחולבים אותם באהבה? אשמח לקנות מתוצרתם. המון תודה מראש!

    • גוּנָאוַתַר דָאס‏  |  ‏

      שלומית יקרה, כמוך, אני מאמין שחלב אמיתי ומוצריו טובים ובריאים לאדם (בתנאי שיודעים איך לאכול אותם). אני גם מאמין שחלב אמיתי שכזה ניתן למצוא ברפתות וחוות שמתייחסים יפה לפרות ולא שוחטים אותן לאחר שתנובת החלב שלהן הסתיימה. לצערי הרב, איני מכיר מקומות כאלה בארץ. אני כן מכיר חוות כאלו בהודו ובמספר מקומות במערב.

  • ראסגולות עם פחות סוכר?

    ינינה‏  |  ‏

    ונו, איך אפשר להכין ראסגולות טעימות כל כך עם פחות סוכר?
    האם יש לך נסיון עם ממתיקים מלאכותיים?
    תודה
    -ינינה
    (אגב, גבינת פניר עם התרד הצליחו לי מאוד, אז אני מעבירה אליך את המחמאות שקבלתי).

    • חריש אדום 3

      ונו‏  |  ‏

      ינינה יקרה, חזרתי מביקור של חודש בהודו ונסחפתי לתוך זמן אינטנסיבי שלא השאיר לי הרבה מקום לנשום. אז סליחה שלקח לי קצת זמן להגיב.
      לא ניסיתי להכין את הרסגולות עם ממתיקים אחרים. את יכולה לשים פחות סוכר אם תרצי. כיוון שהמתיקות של הרסגולות מגיעה מהסירופ, כל ממתיק שמתבשל טוב בסירופ יהיה בסדר לדעתי. אם תשימי פחות סוכר, תבשלי את הסירופ קצת יותר זמן כי יקח לו יותר זמן להגיע לסמיכות הרצויה.
      המלצה שלי: תכיני את הרסגולות איך שהם, אבל רק פעמיים- שלוש בשנה, ואז הכל יהיה בסדר, את יודעת, פעם ב… מותר.

  • שאלה לונו

    יעל‏  |  ‏

    ונו יקרה מאד!
    ראשית, גם אני רוצה להודות לך מעומק הלב על המתכונים. יותר מזה: השתתפתי פעם בחוג בית ואכלתי ממעשי ידייך. באמת באמת שמעולם לא אכלתי אורז טעים יותר!!!
    השאלה שלי היא במרכיבים שלעיתים כלולים במתכונים, כמו למשל תבלינים מסוימים הנחשבים רג׳אסים- האם זה איננו סותר? או שמא זוהי הנחיה כללית ואילו להולך אני בדרך! היוגה רצוי להשמיט את המרכיבים הללו?
    בהמון המון תודה
    יעל

    • חריש אדום 3

      ונו‏  |  ‏

      הי יעל. באיזה חוג בית שהעברתי השתתפת? כל התבלינים שבמתכונים הם בסדר גמור. בעניין ה "רג'סי", הדבר הוא זה: צריך להשתמש נכון בתבלינים ובמידה מתאימה ואז לא תהיה להם השפעה לא טובה על הגוף והמחשב שלנו.בדרך כלל העניין הוא הפוך- לתבלינים (לפחות אלה שאני משתמשת) יש איכויות מאוד חשובות וטובות לגוף. באיור ודה מתייחסים לכל אחד בצורה אחרת, זה עניין די אינדיוידואלי- מה עושה מה, למי. נכון שיש תבלינים שהם משפיעים על כולם בלהיטות כמו בצל, שום, ומידה רבה של צ'ילי אבל שאר התבלינים (אלה שאני משתמשת) אין איתם שום בעיה, ולהיפך, הם עושים רק טוב.

  • מחמאות לונו החביבה

    ינינה - בניו יורק‏  |  ‏

    כותבת אליכם כדי להחמיא לונו. צפיתי בכמה בישולים שלה והיא פשוט נהדרת. ממש תענוג לראות איך שהיא מבשלת, מסבירה בצורה פשוטה ומאוד מובנת, ומתקשרת מאוד יפה.
    תודה רבה לך ונו.
    ינינה

    • לינינה

      ונו‏  |  ‏

      תודה ינינה על המילים החמות. הלוואי שתהני מהמתכונים ושיהיו לך לשימוש.
      בברכה ואיחולי חג שמח,
      ונו.

Bookmark and Share
וידאו
מהי מטרת החיים?
שיחה על הצורך הבסיסי של כל בני האדם - לאהוב ולהיות אהוב
עולם מעבר לשמים
קליפ תמונות מוורינדאוון - הודו, המלווה בשירו של מייקל קסידי
פרות שמחות
ארגון "הגנה על פרות" בהודו דואג לפרות ושוורים פצועים בדרך מיוחדת במינה
הרשמה לניוזלטר